Były raz cztery auta wyścigowe o imionach Max, Luna, Kasper i Zara. Mimo że byli konkurentami na torze, łączyła ich pasja do przygód i chęć poznawania nowych miejsc. Pewnego dnia Luna wpadła na pomysł wyścigu dookoła świata. Wszyscy zgodzili się, że to będzie ich przygoda życia.
Zaraz po świcie, z pełnymi bakami i błyszczącymi oponami, auta ruszyły w podróż. Pierwszym przystankiem były gorące pustynie Afryki. Max, który był zawsze pewny siebie, szybko zaczął mieć trudności z przegrzewaniem się na rozpalonej od słońca piaszczystej drodze. Jednak szczęśliwie, dzięki pomocy miejscowych aut, nauczył się jak poruszać się po gorącym piasku, nie tracąc przy tym mocy.
Następnie, w dżunglach Ameryki Południowej, Luna zetknęła się z problemem, którego nie przewidziała. Wielkie liany i drzewa blokowały jej drogę. Ale przy pomocy Kaspera, który znał technikę przeskakiwania przez przeszkody, obydwoje przemierzyli gęste lasy.
Kiedy dotarli do zimnych obszarów Syberii, Zara nie potrafiła utrzymać przyczepności na śliskim lodzie. Na szczęście Kasper miał zapasowe łańcuchy, które pozwoliły im obu przetrwać ten trudny etap podróży.
Przemierzając różne kontynenty, auta nie tylko stawiały czoła fizycznym wyzwaniom, ale także poznawały lokalne kultury i obyczaje. W Indiach uczestniczyły w tradycyjnym festiwalu kolorów, w Japonii poznawały sztukę składania origami, a w Australii ścigały się z szybkimi kangurami.
Podróż nie była łatwa. Często zdarzały się awarie, trudności i momenty zwątpienia. Ale za każdym razem, kiedy jedno z aut miało problem, reszta starała się mu pomóc.
Gdy po wielu miesiącach auta wyścigowe wróciły na linię startu, zdały sobie sprawę, że mimo, iż były pierwszymi na mecie, prawdziwa wygrana to doświadczenia zdobyte podczas podróży. Zrozumiały też, że świat jest wielki i pełen cudów, a prawdziwe przyjaźnie kształtują się w trudnych chwilach.
Od tamtej pory Max, Luna, Kasper i Zara nie byli już tylko konkurentami na torze. Stali się nierozłącznymi przyjaciółmi, którzy razem przemierzali świat w poszukiwaniu kolejnych przygód.
Koniec.